Napisane przez: Jarosław Przewoźniak 21 maj 2010

Kolejny miesiąc roku 2010 zbliża się do końca. Tradycyjnie więc postanowiłem podzielić się z Wami moimi przemyśleniami, na temat tego, co wywarło na mnie największe wrażenie, na ryku komiksu, animacji i gier.

Mucha vs. Egmont (?)

Przyznam, że Mucha Comics staje się powoli moim ulubionym wydawnictwem. Po Marvels i Avengers, postanowili wydać Ironmana o podtytule Pięć koszmarów. Data premiery nie jest przypadkowa, gdyż przecież niedawno wszedł do kin Ironman 2. Mucha zagrała tu trochę Egmontowi na nosie, ponieważ to właśnie to wydawnictwo atakowało nas premierami komiksów, które były adaptowane jako filmy kinowe (tak było m.in. w przypadku: 300, czy Sin City). Egmont nie pozostaje jednak dłużny i konsekwentnie wydaje kolejne komiksy o superbohaterach tym razem jest to: Batman. Co się stało z zamaskowanym Krzyżowcem Nila Gaimana (Sandman). Oba wydawnictwa stawiają na wysoką jakość (to na plus) oraz wysoką (niestety) cenę.

Historia zbrodni

4 maja br. miała miejsce premiera komiksu 1940: Katyń. Zbrodnia na nieludzkiej ziemi. Wewnątrz znajdują się trzy opowiadania nawiązujące do zbrodni sprzed 70 lat. Jedno z opowiadań narysował bydgoszczanin pan Jacek Michalski. Mnie jako bydgoszczanina od urodzenia, cieszy fakt, że do tej roboty został wybrany, ktoś z mojego rodzinnego miasta. Obok pana Jacka, wśród rysowników znaleźli się: Krzysztof Gawronkiewicz i Jerzy Ozga. Za scenariusz odpowiadają: Tomasz Nowak i Witold Tkaczyk.

DB Kai po raz drugi

W odcinku 55 DB Kai, czyli trzy tygodnie temu, zakończyła się tzw.: Freeza saga. Co za tym idzie spodziewałem się nowych: openingu i endingu. Przyznam, że trochę się zawiodłem. Co do endingu nie mam większych zastrzeżeń. Całkowicie nowy. Nowa, nieco nastrojowa piosenka pt: Kokoro no Hane, czyli dosłownie: Skrzydła serca, jest to, że tak powiem, standardowy ending, ale bez fajerwerków. Animacja też bez sensacji, ale ogólnie w porządku. Za to opening... Jednym słowem: twórcy poszli na łatwiznę. Zostawili stara piosenkę, połowę starej animacji i dodali kilka nowych animacji z cyborgami i Super Sayaninami, póki co nie ma Cella. Trochę mało. Twórcy powinni wziąć przykład z fanów. Poniżej fanowski opening, który znalazłem w sieci. Piosenka w tle to oczywiście: Rise z openingu do GitS SAC 2nd GIG.





Pokemon to przyjaciel mój

Prace nad piątą generacją kieszonkowych stworków, czyli Pokemon Black i Pokemon White, ruszyły pełną parą. Znane są już poki, które będzie można wybrać na początku gry są to od lewej:


Tsutaaja- trawiasty poke- wąż, Pokabu- ognisty poke- prosiak i Mijumaru- wodna poke-wydra. Są to oczywiście nazwy japońskie i będą one zmienione w wersji anglojęzycznej. Główni bohaterowie, będą starsi, niż w poprzednich częściach. Jak widać na screenach, które można zobaczyć tu i filmikach ,tutaj, pod względem graficznym Nintendo zrobiło kolejny mały kroczek do przodu. Wygląda to lepiej, ale bez rewelacji, a szkoda. Czekam, aż wreszcie rozgrywka zostanie zrewolucjonizowana, co może grze wyjść tylko na dobre. Firma powinna się zastanowić nad tym czy nie lepiej podkręcić trochę możliwości konsolki NDS. Mam nadzieję, że fabuła będzie stała na bardzo wysokim poziomie.

Mass effect 1,5

Egmont zapowiedział, że w czerwcu wyda komiks z uniwersum słynnej gry firmy BioWare czyli Mass Effect. Odkupienie. Komiks będzie wydany w nowej serii wydawnictwa: Komiksowe Hity. Historia komiksu będzie się koncentrowała na postaci Liary T'Soni, która poszukuje informacji o, rzekomo martwym, komandorze Shepardzie. Myślę, że jest na co czekać tym bardziej, iż dostaniemy 96- stronicowy komiks za 9,99 zł. Czyżby Egmont zmieniał strategię?

Półka..., BINIO BILL i inni

Na koniec trochę autoreklamy. Wprawdzie zrobiłem to już mailowo, ale korzystając z okazji chciałem podziękować panu Andrzejowi Janickiemu za opublikowaniu, na swoim blogu linku do Półki. Widzę, również, że po prawie pół roku istnienia mojego bloga ilość obserwujących go osób wzrosła do 4. Może to nie wiele, ale mobilizuje to do dalszej pracy. Dzięki, to właśnie dzięki wam mam motywację, aby prowadzić tego bloga.

_______________________________________
 Źródła:
- Egmont
- Experss Bydgoski
- PokeBeach
- Poltergeist
- You Tube

{ 2 komentarze Dołącz do dyskusji i podziel się swoją opinią }

  1. Jak będziesz robił zakupy zamów też Mass Effect dla mnie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rat, byś wpadł do mnie, u mnie komiks jest ;)
    Fajny ten ME wyszedł...

    OdpowiedzUsuń

- Copyright © 2010-2014 Półka pełna komiksów - Ore no Imouto - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -