Napisane przez: Jarosław Przewoźniak 20 sty 2014

UWAGA! SPOJLER!

Kwitną różne kwiaty.

Komiks Walkin' Butterfly to w mojej opinii największe objawienie 2013 roku. Co ciekawe, gdyby nie zawiązanie przeze mnie współpracy z wydawnictwem Taiga, nigdy bym do niego nie zajrzał, dochodząc do wniosku, że manga o świecie mody nie jest tym co kreci dużych chłopców. Jakiż błąd bym popełnił. 

W najnowszym tomie, Michiko wreszcie podejmuje decyzję, aby postawić swoje pierwsze kroki jako modelka. Dosłownie kroki, bo naukę zacznie ona od próby opanowania chodu po wybiegu. Oczywiście nie oznacza to, że od razu będzie jej wszystko wychodziło. Na jej drodze staną wybuchowy charakterek oraz apodyktyczna menadżerka Tago, której jedynym hobby wydają się być dręczenie Michiko oraz alkoholizm. Nie mniej zawsze może ona liczyć na wsparcie kolegów i matki, nawet jeżeli ta robi to tak nieumiejętnie. 

To co najbardziej spodobało mi się w drugim tomie Walkin' Butterfly to rozwinięcie wątku projektanta Mihary. W pierwszym tomie wydawał się on być głównym rozgrywającym w japońskim, modelingowym półświatku. Okazuje się jednak, że jest on jedynie rezerwowym. Firma Mihary popadła w kłopoty finansowe. Czy oznacza to, że nie dojdzie już do ponownej konfrontacji jego z Michiko? O tym dowiecie się tylko jeżeli sięgniecie po ten komiks. 

Graficznie komiks jest nie równy. Wszystkie kadry wydają się proste, ale momentami miałem wrażenie, że autorka, pani Chihiro Tamaki, zadowalała się kilkoma kreskami, które z grubsza przypominają człowieka. Szkoda, bo ma dziewczyna talent. Na plus za to muszę zapisać polskie wydanie. Jest w nim dużo przypisów wyjaśniających kilka niuansów dotyczących kultury Japonii oraz azjatyckiego i europejskiego świata mody. Najbardziej spodobał mi się przypis wyjaśniający takie, a nie inne tłumaczenie jednego z dymków. Widać, że wydawcy muszą naprawdę ostro walczyć z fandomowym hejtem.

Walkin' Butterfly jest mangą która autentycznie wciąga, ale też i trochę wzrusza. Myślę, że jest to wspaniała lektura na długie zimowe wieczory przy kominku.

Serdeczne podziękowania dla wydawnictwa Taiga za udostępnienie komiksu do recenzji!


Grafika zamieszczona w artykule pochodzi ze strony wydawcy.

{ 4 komentarze Dołącz do dyskusji i podziel się swoją opinią }

  1. Świat modelingu to nie jest to co mnie interesuje, ale może perspektywa ze strony tego komiksu mi przypadnie do gustu. ^^
    Zachęcające.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wybacz, ale nie przeczytałam całości, ponieważ już mam w koszyku do kupienia drugą część. XD Jedynkę dość niedawno nabyłam i nie ukrywam, że dość długo cykałam się czy kupić czy tez nie. Jednak wpadło mi do rączek troszkę brzęczących monetek i tak znalazł się u mnie na półce pierwszy tomik. Widzę, że w kwestii kreski jesteśmy podobnego zdania. I już po raz kolejny przekonałam się na własnej skórze co to znaczy "nie oceniaj książki po okładce", chociaż przy "Walikin' Butterfly" okładka jest ładna. :3
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie. :D
    http://manga-no-tsuki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakoś nie szczególnie ciągnie mnie do tej mangi xDD Pewnie dlatego, iż tematyka dla mnie jest taka sobie. Cóż każdy ma swoje gusta :D

    OdpowiedzUsuń

- Copyright © 2010-2014 Półka pełna komiksów - Ore no Imouto - Powered by Blogger - Designed by Johanes Djogan -